Uncategorized

أين

أين؟

دعاء موسى

طول العام وبشكل يومي ونقدر نقول على مدار ابع وعشرون ساعة نشاهد في التلفزيون اعلانات الجمعيات الخيرية لجمع تبرعات وإعلانات منتجعات ومدن حديدة وكومبوندات سعر الشقة فيها يتخطى المليون جنيه بكثير سؤالي هنا فين التبرعات دي وفين أصحاب المنتجعات والقرى السياحية وكومبوندات والجمعيات الخيرية هما فين وايه موقفهم من رقية طفلة حياتها واقفة على حقنة فرصتها باقي عليها ايام وتضيع مستشفى ٥٧٣٥٧ اخدت تبرعات بالمليارات علشان كل. احد بيتبرع بيتعمل اعلان وبرباجاندا لكن رقية أهلها ميقدروش يعملوا البروباجاندا دي علشان كدة مش عارفين يعالجوا بنتهم الأطفال في الحضانات كسروا حصلاتهم واتبرعوا باللي فيها علشان طفلة زيهم فين رجال الأعمال فين الفلوس اللي بتتصرف على الإعلانات والحفلات والمهرجانات ارحموا من في الأرض يرحمكم من في السماء ومن احياها مكانما أحيا الناس جميعا.

اعملوا حاجة تقابلوا بيها ربنا وتشفعلكم عنده رقية بتحارب الموت كل يوم. عارفة ان الأعمار بيد الله وان لكل اجل كتاب ولكن السعي والدعاء بيغير الاقدار ارحموا رقية وامها وابوها من العذاب.

نداء ال رجال الأعمال والفنانين ولاعبي كرة القدم والاعلاميين تصدقوا بثمن اعلان واحد عن مشروعاتكم لرفية او دخل اعلانات اسبوع واحد من برنامجكم ومسلسلتكم لدعم رقية عسها تكون المنجية لكم ولرقية.

لو كل أسرة اتبرعت ب٥٠ جنيه بس هنلحق رقية تصدقوا عن صحتكم َعن أولادكم وعن نعن كتير ربنا رزقنا بيها حتى لو ال٥٠ جنيه مصروف اليوم في بيوت كتير انا عارفة بس والله ربنا بيرزق اضعافها من فرج عن مؤمن كربة من كرب الدنيا فرج الله له بها ك بة من كرب يوم القيامة.

حفظ الله اولادنا جميعا.

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى